بلاگآکادمیامور مالی کسب‌وکارهاهزینه های ساخت فروشگاه اینترنتی چقدر است؟

هزینه های ساخت فروشگاه اینترنتی چقدر است؟

در چند سال اخیر دنیال دیجیتال کاملا متحول شده است و امروز راه اندازی فروشگاه اینترنتی یکی از محبوب‌ترین روش‌های کسب درآمد است. شیوع کرونا یکی از اتفاقات مهمی به‌شمار می‌آید که گرچه دوران آن سپری شده اما در ما عادت خرید اینترنتی را بیشتر از قبل نهادینه کرده است. آمارهای جهانی هم رشد کسب‌وکارهای آنلاین نسبت به سال گذشته را چشمگیر توصیف می‌کنند. به‌واسطه همین محبوبیت بالای جهانی افراد زیادی به دنبال راه اندازی کسب‌و‌کار آنلاین خودشان هستند. اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید، در ادامه با تومن همراه شوید تا از شرایط و هزینه‌های ساخت فروشگاه اینترنتی بگوییم. در ادامه هم به مراحل راه‌ اندازی یک فروشگاه آنلاین می‌پردازیم و هزینه های ساخت فروشگاه اینترنتی را تخمین می‌زنیم.

هزینه راه اندازی سایت فروشگاهی

واقعیت این است که هزینه راه اندازی یک آنلاین شاپ نسبت به کسب‌وکار سنتی بسیار کم است اما همچنان هم هزینه‌ها و چالش‌های خودش را دارد؛ بنابراین، بهتر است قبل از اینکه وارد فاز اجرایی شوید، فهرستی از هزینه‌ها تهیه کنید.

هزینه‌های اولیه برای ساخت فروشگاه آنلاین

در قدم اول نیاز به ثبت دامین یا آدرس سایت دارید. اگر تصمیم بگیرید دامنه .ir تهیه کنید، مبلغ کمی بابت آن می‌پردازید اما دامین .com همیشه نسبت به سایر انواع دامنه‌ها محبوب‌تر بوده و نسبت به دامنه .ir بسیار گران‌تر (تا حدود 500 هزار تومان) است؛ پس هزینه دامین را در نظر بگیرید.

خرید هاست، مرحله بعدی‌ست. هاستی که تهیه می‌کنید باید با ویژگی‌های مناسب سایت فروشگاهی را داشته باشد و بسته به شرکت و هاستی که تهیه می‌کنید، قیمت‌ها می‌توانند متفاوت باشند.

هزینه ساخت فروشگاه اینترنتی

قیمت طراحی سایت

در گام بعدی، لازم است تا سایت خود را طراحی کنید. می‌توانید برای اینکار از متخصصان کمک بگیرید یا خودتان دست به کار شوید. راه‌حل اول با اینکه گران‌تر است اما در زمان صرفه‌جویی می‌کند و یک کار شسته‌رُفته به شما تحویل می‌شود اما اگر نمی‌خواهید چندین میلیون تومان برای ساخت سایت فروشگاهی هزینه کنید، لازم است تا خودتان سایت را بسازید. طبعا چنین کاری زمان‌بر است و شامل آزمون‌وخطاهای زیادی می‌شود، چون باید همه‌چیز را یاد بگیرید؛ پس حوصله به خرج بدهید. از دو روش می‌توانید طراحی سایت فروشگاهی را پیش ببرید:

هزینه ساخت سایت فروشگاه اینترنتی به کمک فروشگاه‌ ساز

فروشگاه‌سازها یکی از بهترین گزینه‌های برای صرفه‌جویی در هزینه به‌حساب می‌آیند. آن‌ها قالب‌های آماده‌ای را در اختیار شما می‌گذارند که بدون آشنایی با کدنویسی یا طراحی سایت می‌توانید محتوای لازم را به همراه کالا یا خدمات خود در جاهای از پیش تعیین‌شده قرار بدهید و کارتان را شروع کنید. معمولا سایت‌سازها از پشتیبانی هم برخوردارند و با پرداخت مبلغی بین چند صد هزار تومان تا چند میلیون می‌توانید از خدمات متفاوت یا سایت‌سازهای مختلف استفاده کنید. پیشنهاد ما این است که ابتدا سایت‌سازهای مختلف را بررسی کنید و با توجه به شرایط خود بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

هزینه ساخت فروشگاه آنلاین با وردپرس

ساخت فروشگاه اینترنتی از نظر بسیاری افراد یک کار ساده است و اشتباه آن‌ها هم در همین جاست! ممکن است با خودتان فکر کنید: ساختن یک وبسایت که کاری ندارد و استفاده از وردپرس هم رایگان است.

با این ‌وجود، کار با افزونه‌های مختلف ساخت سایت در وردپرس نیاز به آموزش دارد و ساخت فروشگاه اینترنتی در آن اگرچه بسیار آسان‌تر از ساخت یک سایت با کدنویسی است اما دستورالعمل‌های خاص خودش را دارد؛ اما اگر زمان کافی دارید، چالش‌های یاد گرفتن را هم دوست دارید و مهم‌تر از همه، نمی‌خواهید چنین هزینه‌ای را صرف کنید، می‌توانید از افزونه‌های وردپرس برای ساخت وب‌سایتتان استفاده کنید. از افزونه‌های معروف برای ساخت سایت هم می‌توان به ووکامرس، المنتور و Yoast اشاره کرد که برای دسترسی به امکانات مختلف آن‌ها لازم است تا نسخه‌ پریمیوم را تهیه کنید.

هزینه راه اندازی سایت فروشگاهی

تعیین روش پرداخت هنگام ساخت فروشگاه اینترنتی

بنابر آنچه که تا به حال ذکر کردیم، یک سایت ساده فروشگاهی را می‌توانید با صرف هزینه حداقل هزینه‌ای در حدود سه میلیون تومان راه‌اندازی کنید. نکته‌ای که بسیاری از افراد در ابتدا آن را در نظر نمی‌گیرند و موضوع مهمی هم به‌حساب می‌آید، تعیین نحوه پرداخت برای مشتریان است. تهیه یک درگاه پرداخت در ابتدای ساخت سایت و راه‌اندازی بیزنس، کار دشواری است و استفاده از روش‌هایی مثل کارت‌به‌کارت هم اعتبار شما را به‌عنوان یک کسب‌وکار زیر سوال می‌برد. برای حل این مشکل، پیشنهاد ما استفاده از خدمات تومن است که با استفاده از آن می‌توانید فرآیند پرداخت را بدون نیاز به درگاه پرداخت طی کنید.

چرا ساخت فروشگاه اینترنتی جذاب‌تر از همیشه است؟

مزایای آنلاین‌شاپ‌ و فروشگاه‌های اینترنتی باعث شده تا این روش درآمد، بیش از هر نوع کسب‌وکار دیگری نه‌تنها در کشور ما بلکه در تمام دنیا به یک راه‌ حل جذاب برای کسب درآمد تبدیل شود. اولین مزیت بیزنس‌های آنلاین هزینه‌های کم برای شروع نسبت به یک بیزنس سنتی است؛ برای مثال اجاره یک محل، خرید کالاها و استخدام کارمندان به‌تنهایی هزینه‌های زیادی دارد. این در حالی است که برای کسب‌وکارهای قدیمی این‌ها نیازهای اولیه به‌شمار می‌آیند و درمقابل، یک فروشگاه آنلاین هیچ‌کدام از این‌ هزینه‌ها را در ابتدای کار ندارد.

مورد دوم، راحتی خرید از فروشگاه‌های آنلاین است. لازم نیست خریداران برای تهیه کالاهای مورد نیازشان از جایی که هستند به محل دیگری مراجعه کنند، صف بکشند یا دنبال جای پارک بگردند. کافی است همان‌طور که روی کاناپه اتاق پذیرایی خانه‌ لم داده‌اند، در هر ساعتی از شبانه‌روز کالای موردنظرشان را جست‌وجو، خرید خود را ثبت و درنهایت، پرداخت آن را نهایی کنند.

مورد سوم، دسترسی گسترده به فروشگاه‌هاست. به این معنی که در دنیای امروز اینکه شما کالایی را از یک فروشگاه اینترنتی در یک شهر یا حتی کشور دیگر خریداری کنید، کاملا طبیعی است؛ درحالی که پیش از این عملا ممکن نبود شما بتوانید کالایی را از جایی غیر از محله یا حداکثر شهر محل سکونتتان تهیه کنید. این ماهیت خرده‌فروشی‌های آنلاین است که باعث شده تا کمترین نگرانی خریداران، موجود بودن کالای مدنظرشان باشد. از دیگر دلایل محبوبیت فروشگاه‌های اینترنتی هم می‌توان به پیشرفت تکنولوژی به‌خصوص در حوزه دیجیتال مارکتینگ و سیستم‌های حمل‌ونقل اشاره کرد.

هزینه ساخت فروشگاه آنلاین

از آن‌جا که ساخت فروشگاه اینترنتی و انواع سایت توسط شرکت‌های طراحی سایت مبلغی بین ده تا پنجاه میلیون تومان هزینه‌ دارد و این هزینه‌ها گاهی تا صد میلیون تومان هم می‌رسند، طبیعی است که خودتان بخواهید اقدام به ساخت سایت کنید. کار راحتی نیست اما اگر به‌ اندازه کافی مطالعه داشته باشید و تلاش کنید، می‌توانید تا زمانی که کسب‌وکارتان راه بیوفتد، داشتن یک سایت کاملا حرفه‌ای را به تعویق بیاندازید؛ اما در نهایت لازم است که ساخت فروشگاه اینترنتی را به متخصصان بسپارید. نکته دیگر اینکه اعداد و ارقامی که ذکر کردیم به شما حدود هزینه‌های ساخت یک وبسایت فروشگاهی را تا به این لحظه نشان می‌دهند و بسیاری از پارامترهای این کار با تغییر قیمت دلار، دست‌خوش تغییر می‌شوند؛ پس این موضوع را هم در نظر داشته باشید.

 

 

ثبت دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

عضویت در خبرنامه

دریافت جدیدترین اخبار مالی

با عضویت در خبرنامه تومن از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه مالی سریعتر از همیشه با خبر شوید.