بلاگراه‌حل‌های مالی و بانکیفعال سازی رمز دوم بانک دی

فعال سازی رمز دوم بانک دی

رمز یکبار مصرف برای افزایش سطح امنیت در تراکنش‌های اینترنتی و کاهش خطرات مرتبط با رمز دوم مورد استفاده قرار می‌گیرد. رمز یکبار مصرف به‌صورت تصادفی تولید شده و برای هر تراکنش یا ورود به سیستم جدید، یک رمز جدید ایجاد می‌شود. روش‌های مختلفی برای تولید رمز یکبار مصرف توسط بانک‌ها معرفی شده است؛ از جمله ارسال رمز از طریق پیامک، اپلیکیشن‌های تلفن همراه، دستگاه‌های سخت‌افزاری یا کارت‌های امنیتی. در این مقاله مي‌خواهیم روش‌های فعال‌سازی رمز دوم بانک دی را برای شما توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

دریافت رمز دوم پویا بانک دی با اپلیکیشن ارس

مشتریان با نصب و فعال‌سازی اپلیکیشن ارس روی تلفن همراه خود، می‌توانند در درگاه‌های غیرحضوری مانند درگاه پرداخت اینترنتی، اینترنت بانک و همراه بانک، از رمز دوم یکبار مصرف به جای رمز دوم ایستای کارت استفاده کنند. رمز دوم یکبار مصرف توسط اپلیکیشن ارس تولید می‌شود و دارای مدت اعتبار محدودی است؛ به‌طور معمول یک دقیقه اعتبار دارد و نمی‌توان دوبار از آن استفاده کرد.

این سیستم رمزنگاری پویا بانکی، امنیت تراکنش‌های آنلاین را افزایش می‌دهد، زیرا در هر بار تراکنش، یک رمز دوم یکبار مصرف تولید و استفاده می‌شود که به دلیل محدودیت زمانی، نیاز به شناسایی و تولید دوباره ندارد. این رمز پویا، به‌عنوان یک لایه امنیت اضافه می‌تواند از سرقت و سوءاستفاده از رمز دوم ثابت کارت جلوگیری کند.

اپلیکیشن ارس با نصب روی تلفن همراه، به مشتریان امکان می‌دهد تا به راحتی و بدون نیاز به حمل و نگهداری کارت‌های فیزیکی، از رمز دوم یکبار مصرف برای تأیید هویت و انجام تراکنش‌های آنلاین استفاده کنند. این راهکار نه تنها ساده و راحت است، بلکه امنیت بیشتری به کاربران ارائه می‌دهد و از خطرات مربوط به سرقت و سوءاستفاده از رمز دوم ایستای کارت جلوگیری می‌کند.

فعال سازی رمز دوم بانک دی از طریق اینترنت بانک

با نصب و فعال‌سازی اپلیکیشن رمزساز اَرَس بر روی تلفن همراه، اکنون امکان فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف به‌صورت غیرحضوری و از طریق سامانه اینترنت بانک دی برای مشتریان فراهم شده است. برای فعال‌سازی رمز دوم بانک دی، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا مرورگر خود را بروزرسانی کنید.
  2. پس از نصب اپلیکیشن اَرَس، وارد سامانه اینترنت بانک دی شوید و از منوی کارت، گزینه فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف کارت را انتخاب کنید.
  3. در این مرحله، یکی از کارت‌های خود را انتخاب کرده و بر روی دکمه فعال‌سازی برنامک رمزساز کلیک کنید. در این مرحله، یک QR Code نمایش داده شده و همچنین یک پیامک حاوی کد فعال‌سازی به شماره موبایل شما ارسال می‌شود.
  4. با باز کردن اپلیکیشن اَرَس و اسکن QR Code و درج کد فعال‌سازی در برنامه، سرویس رمز دوم بانک دی فعال می‌شود.

در صورتی که نام کاربری و رمز عبور اینترنت بانک دی را در اختیار ندارید، برای فعال‌سازی اپلیکیشن اَرَس به همراه مدارک هویتی، به یکی از شعب بانک دی مراجعه کنید.

در هنگام فعال‌سازی اپلیکیشن اَرَس، نیاز به اتصال تلفن همراه به اینترنت وجود دارد؛ اما پس از آن (برای تولید رمز) نیازی به اینترنت نخواهید داشت.

با این روش، شما می‌توانید به راحتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعب بانک دی، رمز دوم یکبار مصرف را فعال کرده و با استفاده از اپلیکیشن اَرَس، در تراکنش‌های آنلاین خود از آن استفاده کنید.

فعال سازی رمز پویا بانک دی

فعال سازی رمز دوم بانک دی از طریق پیامک

مشتریان بانک دی که SMS بانک خود را فعال کرده‌اند، برای تراکنش‌های اینترنتی نیازی به فعال‌سازی رمز پویا ندارند. در این صورت، شما می‌توانید با زدن دکمه درخواست رمز پویا در درگاه‌های اینترنتی، رمز پیامکی را دریافت کنید.

با استفاده از روش فعلی، مشتریان بانک دی می‌توانند به راحتی در تراکنش‌های آنلاین خود از رمز پویا استفاده کنند. برای دریافت رمز پویا، تنها کافی است در صفحه درگاه پرداخت یا صفحه ورود به حساب کاربری، دکمه درخواست رمز پویا را فشار دهید. سپس یک پیامک حاوی رمز دوم بانک دی به شماره موبایل ثبت‌شده در حساب بانکی شما ارسال می‌شود.

از این پس، مشتریان بانک دی با دریافت رمز پویا از طریق پیامک، می‌توانند تراکنش‌های امنی را در درگاه‌های اینترنتی انجام داده و از خدمات بانکی آنلاین بهره‌برداری کنند. این روش ساده و مطمئن برای احراز هویت مشتریان و جلوگیری از سوءاستفاده‌های مالی استفاده می‌شود.

در نتیجه، رمز دوم بانک دی یک ابزار امنیتی مهم است که به شما امکان می‌دهد تراکنش‌های آنلاین خود را با اطمینان و امنیت بیشتری انجام دهید. با فعال‌سازی رمز پویا، شما می‌توانید احراز هویت خود را در هنگام تراکنش‌های اینترنتی انجام داده و از سوءاستفاده‌های مالی محافظت کنید.

رمز دوم بانک دی از طریق پیامک

روش‌های فعال‌سازی رمز پویا از طریق شعب بانکی یا سامانه بانکی آنلاین به شما امکان می‌دهند تا به راحتی و با دسترسی آسان، رمز پویا خود را دریافت و استفاده کنید. این رمز پویا برای شما از طریق پیامک ارسال می‌شود و شما می‌توانید آن را در هنگام تراکنش‌های اینترنتی وارد کنید.

با فعال‌سازی رمز دوم بانک دی، امنیت حساب بانکی و تراکنش‌های آنلاین شما بهبود می‌یابد و شما می‌توانید با اطمینان بیشتری از خدمات بانکی آنلاین خود استفاده کنید.

2 نظرات

  1. سلام مدیرعامل محترم سهام بانک دی که دستور داوی که به سهمش وسائیل داده از بزرگهواری خودتان را به جانبازان را خوش کردی خداوند متعال شمارا و هم چنان همکارت را همیشه خوشحال کند وآرزوی سلامتی خاهانم بااحنرام محمد جوانی

ثبت دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

عضویت در خبرنامه

دریافت جدیدترین اخبار مالی

با عضویت در خبرنامه تومن از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه مالی سریعتر از همیشه با خبر شوید.