بلاگراه‌حل‌های مالی و بانکیمعامله امن یا سرویس اسکرو چیست؟

معامله امن یا سرویس اسکرو چیست؟

خرید از دنیای مجازی و بازارهای آنلاین طرفدران زیادی دارد که هر روز هم بر تعدادشان افزوده می‌شود. به نحوی که طبق گزارش شاپرک در خرداد ماه سال ۱۴۰۲ تعداد تراکنش‌های کشور از ۴.۲ میلیارد عبور کرد. از طرفی امنیت تراکنش‌های مالی و اعتماد در خرید آنلاین اهمیت ویژه‌ای دارد. یکی از راه‌های موثر برای حفاظت از خریداران و فروشندگان در معاملات آنلاین، استفاده از سرویس پرداخت امن، حساب امانی یا همان خدمات اسکرو (Escrow) است. در ادامه با تومن همراه شوید تا به شما بگوییم که سرویس معامله امن تومن یا اسکرو چیست و چطور به ما کمک می‌کند؟

مشکلات خرید و فروش در اینترنت

یکی از اصل‌ترین دلایلی که ما را از خرید و فروش آنلاین منصرف می‌کند، عدم اعتماد است. بسیاری از فروشنده‌ها و مشتری‌ها با مشکلات زیر مواجه شده‌اند:

  • انصراف خریدار یا فروشنده
  • ارسال کالای اشتباه توسط فروشنده
  • ورود خریدار به درگاه پرداخت تقلبی (فیشینگ)
  • ایجاد رسید پرداخت تقلبی توسط خریدار
  • عدم تطابق محصول با عکس‌ها و محصولات داخل سایت

اسکرو چیست؟

سرویس اسکرو (در برخی ترجمه‌ها حساب امانی) نوعی توافق مالی است. در این توافق دارایی یا پول طرفین معامله، توسط شخص یا شرکت ثالث نگهداری می‌شود. اسکرو می‌تواند تمام مشکلاتی را که در بالا به آن اشاره کردیم، حل کند!

حساب‌های اسکرو توسط شرکت‌هایی که خدمات اسکرو را ارائه می‌دهند، مدیریت می‌شود. در ادامه، روند انجام معامله با استفاده از حساب امانی را توضیح می‌دهیم:

  1. مشتری یا خریدار، پول کالا یا خدمت را پرداخت می‌کند.
  2. پول به حساب شخص/شرکت ثالث واریز می‌شود.
  3. فروشنده از واریز حساب مطلع می‌شود.
  4. فروشنده کالا یا خدمت را به خریدار می‌رساند.
  5. خریدار دریافت کالا یا خدمت را به شخص/شرکت ثالث اطلاع می‌دهد.
  6. شخص/شرکت ثالث پول را برای فروشنده واریز می‌کند.

اگر در هر کجای این معامله، یکی از طرفین ناراضی باشد، شرکت/شخص ثالث به عنوان داور وارد عمل می‌شود و با استفاده از مدارک موجود، شرایط را داوری می‌کند.

اسکرو چیست

مزایای استفاده از سرویس اسکرو

بزرگ‌ترین مزیت استفاده از سرویس اسکرو یا همان پرداخت امن، ایجاد اعتماد بین فروشنده و خریدار است. در صورت بروز اختلاف بین خریدار و فروشنده، اسکرو به عنوان طرف سوم مستقل و بی‌طرف، داور می‌شود و تضمین می‌کند که معامله به صورت عادلانه و برابر انجام شود.

در ادامه مزیت استفاده از این سرویس را برای هرکدام از طرفین معامله جداگانه بررسی می‌کنیم.

مزیت‌های اسکرو برای فروشنده

  • اطمینان از دریافت مبلغ کالا یا خدمات
  • پایین بودن احتمال تقلب و کلاهبرداری (تقریبا صفر)
  • امکان فروش در سراسر کشور
  • عدم نیاز به مراجعه حضوری برای تحویل کالا

مزیت‌های اسکرو برای مشتری

  • اطمینان از دریافت کالا یا خدمت
  • نداشتن نگرانی برای تقلب
  • اطمینان از کیفیت محصول یا خدمت (چرا که در صورت عدم تطابق محصول با آگهی، می‌توانند کالا را مرجوع کنند و پولشان را پس بگیرند.)
  • عدم نیاز به مراجعه حضوری برای دریافت کالا
  • اطمینان از عدم فروش کالا به شخص دیگراستفاده از تومن تراست، سرویس اسکرو تومن

تومن ارائه دهنده سرویس امانی برای معاملات آنلاین است. استفاده از این سرویس خیال شما را (چه به عنوان مشتری و چه به عنوان فروشنده) راحت می‌سازد. دیگر نگرانی از دست رفتن پولتان را ندارید و با اعتماد بیشتری در فضای اینترنت معامله می‌کنید.

استفاده از خدمات تومن تراست برای فروشگاه‌ها:

در حال حاضر می‌توانید برای وبسایت فروشگاهی خودتان، از خدمات پرداخت امن تومن استفاده کنید. اگر سایتتان وردپرسی است، پلاگین ووکامرس پرداخت امن تومن را دانلود و با توجه به راهنمایی ویدیویی آن را به افزونه‌های سایتتان اضافه کنید. در غیر اینصورت کد API‌ ما را در سایتتان پیاده‌سازی کنید تا سرویس پرداخت امن تومن روی فروشگاه آنلاینتان فعال شود. برای اطلاعات بیشتر روی آدرس زیر کلیک کنید:

معامله امن تومن (toman.ir)

اگر در هر کجای این فرآیند سوال دارید با شماره زیر تماس بگیرید:

02191007891

یا به آدرس پشتیانی زیر در کانال تلگرام پیام دهید:
@TomanTechSupport

استفاده از خدمات تومن تراست برای مشتری‌ها:

در حال حاضر حساب امانی، سرویس اسکرو یا همان تومن تراست بر روی برخی از فروشگاه‌ها فعال شده است. در زمان خرید از این فروشگاه‌ها، درگاه پرداخت امن تومن را انتخاب کنید. در این صورت وارد درگاه پرداخت امن تومن می‌شوید و همه فرآیندهای خرید شما از همین طریق پیش می‌رود. با استفاده از این سرویس خیالتان راحت است که در تمام مراحل خرید آنلاین، تیم پشتیبانی تومن همراهتان است.

سرویس اسکرو چیست
خدمات اسکرو باعث افزایش اعتماد بین خریدار و فروشند‌ها در معاملات آنلاین می‌شود. این روش، امنیت و قطعیت را در تبادل مالی فراهم می‌کند و به دو طرف اجازه می‌دهد با آرامش خاطر به معاملات خود بپردازند. با استفاده از خدمات اسکرو، می‌توانید تجربه خرید و فروش آنلاینی امن و مطمئن را تجربه کنید.

2 نظرات

  1. سلام در قسمت سوالات متداول که سوال آخر میشه ذکر کردین در صورت انجام نشدن معامله خریدار باید کالا رو به فروشنده ارسال کند و بعد از تایید فروشنده از گرفتن کالا پول پرداختی خریدار بعد از کسر کارمزد به حساب وی واریز میشود . الان این کارمزد واسه چیه معامله ای انجام نشده طرف که فروشنده نبوده بخواد کارمزد بده تازه تو شکایت هم حتما حق با خریدار بود که شما اعلام کردین خریدار کالا رو به فروشنده برگردونه . پس این وسط خریدار چرا باید کالایی که نگرفته که مغایر با توضیحات فروشنده بوده شما ازش کارمزد کسر کنین که پول خودشو به خودش برگردونین . الان این کارمزد رو اصلا نمی‌فهمم چرا از سمت پول خریدار میگیرین ؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!
    چون اینجوری شما فقط به فکر خودتون هستین معامله انجام بشه کارمزد از فروشنده میگیرین معامله انجام نشه کارمزد از خریدار میگیرین . پس من به عنوان خریدار چرا بخوام از درگاه شما استفاده کنم وقتی بخاطر هیچی باید کارمزد بدم مثل کار شما رو سایت های دیگه هم انجام میدن اما اگه معامله انجام نشه کل پول خریدار رو بدون یک ریال کسر برمیگردونن .

    • مهدی عزیز سلام
      تو این سرویس در هر صورت کارمزد توسط خریدار پرداخت میشه (چه معامله انجام بشه و چه نشه). ما نوعی سرویس دهنده هستیم که ضمانت می‌کنیم اگه خریدتون با مشکل مواجه شد در کنارتون هستیم و ازتون حمایت می‌کنیم. در واقع دلیل استفاده کاربرها از چنین سرویسی خرید از فروشگاه‌های مختلف و ناشناس اما با خیال راحته.

ثبت دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

عضویت در خبرنامه

دریافت جدیدترین اخبار مالی

با عضویت در خبرنامه تومن از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه مالی سریعتر از همیشه با خبر شوید.